Art for Earth & Σύλλογος Ελλάδας Phelan-McDermid: Το “Πολύχρωμα φτερά” είναι ένα καλλιτεχνικό έργο χωρίς αποκλεισμούς που συνδυάζει την ουσία της ζωντανής και εκφραστικής τέχνης του Henri Matisse με τη δημιουργικότητα και τη συμμετοχή όλων των παιδιών με ή χωρίς αναπηρία. Στόχος του έργου είναι η δημιουργία μιας επιβλητικής εγκατάστασης και η διευκόλυνση ενός δημιουργικού εργαστηρίου όπου τα παιδιά μπορούν να εξερευνήσουν το καλλιτεχνικό στυλ του Matisse και να συμβάλουν σε ένα συνεργατικό καλλιτεχνικό έργο από την οπτική του κοινωνικού μοντέλου της αναπηρίας που στόχο έχει την ενταξιακή προοπτική.
Το εργαστήριο έχει σχεδιαστεί για να εμπλέκει παιδιά με ή χωρίς αναπηρία, παρέχοντάς τους την ευκαιρία να εκφραστούν καλλιτεχνικά, με αφορμή τα έργα του Matisse. Οι συντονιστές του εργαστηρίου, μεταξύ των οποίων καλλιτέχνες και εκπαιδευτικοί, καθοδηγούν τους συμμετέχοντες μέσα από μια σειρά δραστηριοτήτων που ενθαρρύνουν τον πειραματισμό, την αυτοέκφραση και τη συνεργασία. Στα παιδιά παρουσιάζεται μια ποικιλία από πίνακες του Matisse, αναδεικνύοντας τη χρήση έντονων χρωμάτων, οργανικών σχημάτων και την έννοια της “ζωγραφικής με ψαλίδι”.
Στη συνέχεια, τα παιδιά εφοδιάζονται με ένα ευρύ φάσμα υλικών τέχνης όπως για παράδειγμα ανακυκλώσιμα, χρωματιστά χαρτιά, ψαλίδι, κόλλα, ρευστά χρώματα, πινέλα, σφουγγαράκια, πλαστελίνες κ.α με στόχο να πειραματιστούν με τις υφές, τη διαφορετική χρήση των υλικών αυτών, αλλά και να καλλιεργήσουν τη δημιουργικότητα τους. Ενθαρρύνονται να εξερευνήσουν διαφορετικές τεχνικές εμπνευσμένες από το έργο του Matisse, όπως το κολάζ, τα κοψίματα και τη ζωγραφική.
Με την συνδρομή των συντονιστών, τα παιδιά δημιουργούν τις δικές τους μορφές και σχήματα χρησιμοποιώντας τα υλικά που τους παρέχονται. Ενθαρρύνονται να αφήσουν τη φαντασία τους να περιπλανηθεί ελεύθερα, αντλώντας έμπνευση από τη φύση, προσωπικές εμπειρίες και βιώματα ή τις αγαπημένες τους ιστορίες. Οι διαμεσολαβητές προσφέρουν υποστήριξη και προσαρμόζουν τις δραστηριότητες με βάση τις ικανότητες, τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις κάθε παιδιού. Ενισχύεται με αυτόν τον τρόπο ο συμπεριληπτικός χαρακτήρας της δράσης μέσω της εστίασης στα θετικά στοιχεία και τις δυνατότητες του κάθε ανάπηρου ή μη ανάπηρου παιδιού, αποφεύγοντας στερεοτυπικές στάσεις.